۲۰ تیر ۱۳۸۹، ۱۰:۳۶

افزایش 25 درصدی خرید گندم در استان کردستان

افزایش 25 درصدی خرید گندم در استان کردستان

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت غله استان کردستان از افزایش 25 درصدی خرید گندم در سال 89 در این استان خبر داد.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر در سنندج، اظهار داشت: با توجه به وضعیت مناسب بارندگی در استان کردستان و همچنین شرایط بسیار خوب مزارع پیش بینی می شود که میزان خرید محصول گندم در سال جاری در استان در مقایسه با سال 88 بیش از 25 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری وضعیت برداشت گندم بسیار خوب است، عنوان کرد: پیش بینی برداشت گندم در سال جاری در استان کردستان به رقمی بالای 800 هزار تن می رسد در حالی که این میزان در سال گذشته حدود 700 هزار تن بوده است.

مدیر عامل شرکت غله استان کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سراسر کشور و به طبع آن در استان کردستان مردم رغبت بیشتری برای فروش آن دارند و ما تلاش خواهیم کرد که حدود 750 هزار تن از گندم تولید شده مازاد بر مصرف کشاورزان کردستان را خریداری نمائیم.

صالحی به میزان مصرف استان کردستان در طول سال اشاره نمود و بیان داشت: در طول سال رقمی حدود 222 هزار تن گندم در استان کردسان به مصرف می رسد که با توجه به افزایش تولید بخشی از گندم خریداری شده به استانهای همجوار حمل و به فروش می رسد.

وی به وضعیت ذخیره گندم نیز اشاره نمود و افزود: در حال حاضر استان کردستان دارای بیش از 350 هزار تن فضای ذخیره سازی است و لازم است که ادارات و سازمانهای متولی و همکار در این طرح برنامه ریزی جدی را در خصوص ذخیره محصول خریداری شده از کشاورزان انجام دهند.

مدیر عامل شرکت غله استان کردستان در پایان گفت: استان به دلیل شرایط توپوگرافی و موقعیت آب و هوایی و بارش‌های باران و نزولات جوی وضعیت مناسبی برای کشت گندم آبی و دیم دارد به طوری که در حال حاضر 500 هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت گندم آبی و دیم قرار دارد و در این زمینه خودکفا هستیم.

کد خبر 1114995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha